Renault Kangoo E-Tech

Renault Kangoo 3. generacji po raz pierwszy pokazano jesienią 2020 roku. W październiku 2020 roku poznaliśmy wariant E-Tech electric. Samochód ten otrzymał 120-konny silnik i baterię 45 kWh, dzięki czemu może przejechać do 285 km na jednym ładowaniu. Co istotne, zmiana rodzaju napędu ze spalinowego na elektryczny nie wpłynęła na funkcjonalność francuskiego kombivana. Kangoo E-Tech Electric jest drugim elektrycznym samochodem dostawczym od Francuzów po Masterze E-Tech Electric.

Renault Kangoo E-Tech mierzy 448,6 cm długości, 191,9 cm szerokości (215,9 cm z lusterkami) i 183,8 cm wysokości (189,3 cm z relingami). Jego rozstaw osi to 271,6 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 600 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 2,5 tys. litrów. EV45 (120 KM, 245 Nm) z jednobiegową przekładnią redukcyjną i akumulatorem o pojemności 45 kWh netto, przyspieszenie 0-100 km/h: 12,6 s, prędkość maksymalna: 135 km/h, średnie zużycie energii: 19,3-20,4 kWh/100 km, zasięg: do 285 km.

Elektryczne Kangoo wygląda z zewnątrz dokładnie tak samo jak klasyczna wersja. Różnice zauważymy tylko po zielonych tablicach rejestracyjnych i braku obłoczków dymu za rurą wydechową, bo jej po prostu nie ma. Z punktu widzenia dostaw towarów Kangoo ma niezwykle praktyczną budowę – szerokie przesuwane drzwi z prawej strony, możliwość zdemontowania przegrody za fotelem pasażera, żeby przewozić długie przedmioty. Producent chwali się też, że auto może mieć nawet 3,9 m3 przestrzeni ładunkowej i ma 1,5 tony zdolności holowania. Kangoo posiada też szereg systemów wspomagania: aktywny regulator prędkości, aktywny system wspomagania nagłego hamowania i asystent utrzymania pasa ruchu. Znakomitym i potrzebnym dodatkiem jest kamera zastępująca tylne lusterko (2 tys. zł).

Jak kształtuje się cena? Najtańsza wersja Renault Kangoo Electric to wydatek 144 400 zł. Możliwości konfiguracji samochodu jest wiele. W standardzie otrzymujemy m.in. klimatyzację jednostrefową, czujnik światła i deszczu, elektryczne podgrzewane lusterka, światła do jazdy dziennej LED, zestaw zabezpieczający przed uderzeniami żwiru, radioodtwarzacz DAB, wykładzinę z tworzywa, centralny zamek, fotel z regulacją wysokości, przesuwane drzwi nieprzeszklone i… standardowy kluczyk, niezależnie od wersji. To dość zabawne w tak nowoczesnym aucie.

Podane ceny dotyczą samochodów ze 120-konnym silnikiem elektrycznym, baterią o użytecznej pojemności 40 kWh i ładowarką pokładową 11 kW. Dopłata do mocniejszej ładowarki 22 kW wynosi 9 tys. zł. Renault Kangoo E-Tech jest objęte dwuletnią gwarancją bez limitu kilometrów, natomiast akumulator trakcyjny podlega dodatkowo ośmioletniej gwarancji z limitem 160 tys. km.

Kasper Teszner, PTPiREE

Czytaj dalej