Konkurencja spod znaku BYD

BYD Auto to koncern motoryzacyjny zajmujący się produkcją samochodów osobowych, ciężarowych i użytkowych oraz autobusów, z siedzibą w Shenzhen, działający od 2003 roku. Należy do chińskiego holdingu BYD. 21 lat po powstaniu koncern BYD rozpoczyna oficjalną sprzedaż w Polsce. W sierpniu 2024 roku pierwsze modele mają trafić do klientów. Obecnie w naszym kraju znajduje się dziewięciu oficjalnych dystrybutorów tej chińskiej marki. Na początek, w ofercie sprzedaży znajdą się trzy modele w pełni elektryczne (Dolphin, Seal oraz Seal U), natomiast gamę hybryd zasili tylko jeden Seal U DM-i.

Zasięg BYD Seal U wynosi 420 jednostek WLTP
Zdjęcie: BYD

BYD Dolphin
Cena ma wynieść 141-150 tys. zł. Znajduje się hatchbackach segmentu C (4,29 m długości, 2,7 m rozstawu osi). Będzie zatem konkurował bezpośrednio z VW ID.3. Posiada baterię litowo-żelazowo-fosforanową o pojemności 60,4 kWh. Deklarowany zasięg wynosi 427 jednostek WLTP, około 365 km realnie w trybie mieszanym.

BYD Seal
Cena ma się zaczynać od 207-234 tys. zł. Auto to sedan segmentu D. Jest odpowiedzią chińskiego producenta na Teslę Model 3. Wykorzystano w nim baterię LFP o pojemności 82,5 kWh. Auto ma mieć 520-570 jednostek WLTP zasięgu, w ofercie pojawi się więc wariant z napędem na tył, Design (570 jedn.), i na obie osie, Excellence AWD (520 jedn.).

BYD Seal U
Auto oferowane w Polsce będzie kosztowało od 190 do 203 tys. zł. Mieści się w segmencie SUV klasy I. Może stanowić konkurencję dla Tesli X. Bateria pojemność 87 kWh. Zasięg wynosi 420-500 jednostek WLTP.

Firma nie wprowadzi do nas aut najdroższych, BYD-a Han i Tang. Jednak, mimo tak małej gamy modeli, mogą one być konkurencyjne cenowo.

Kasper Teszner, Biuro PTPiREE

Czytaj dalej